Fwd: Norrbykören mötesprotokoll styrelse musikråd 20 maj
Hej kören!
Här kommer protokollet från styrelsens och musikrådets
gemensamma möte måndag 20 maj 2019.
Format pdf.
/Lennart
Hej kören!
Här kommer protokollet från styrelsens och musikrådets
gemensamma möte måndag 20 maj 2019.
Format pdf.
/Lennart
Hej kören! På söndag träffas vi kl 11.00 i Medborgarhuset i Gamlestan. Då sjunger vi: Goder afton Vintervittring Hör huru klockorna Himlen hänger Vintergatan Kring julgranen För redeliga män Fröhliche Weihnacht Se Maria Betlehems stjärna När det lider We wish you a Jul, jul strålande jul Hälsningar Siv
Hej kören! I går övade vi: Mitt eget land Die beste Zeit Kvällstilla Adieu sweet Amaryllis Väderrapport Änglamark Hälsningar Siv
Ta med på måndag Solen är balla kulan och Tio små vikingar Igår sjöng vi 1, Elefanten, utan noter 2.Sommarnatt 3.Does your mother know 4. Som stjärnorna på himmelen 5. September (Stenhammar, Tre körvisor) 6.. An Irish blessing I körkalendern 23 maj, styrelsemöte 31 maj , musikrådsmöte 17 juni (prel) terminsavslutning 19 augusti (prel) höstterminen börjar 7 september, (prel) deltagande i…
Äntligen ! – igång med sångerna!
Nu känns det lite tomt när Pärlkonserten lyckligen är genomförd. Vad gör vi nu? Dirigenten visste på råd förstås. Vi startade med tonhöjdsövningar, dvs att hålla tonen uppe även utan flytväst (=pianot). Det bättrade sig efter några omgångar. Sen tränade vi inlärning på gehör, dvs utan noter. Detta skedde i form av ”Kom, du ljuva…
Styrelsen för Norrbykören kallar till årsmöte måndagen den 11 februari kl 19:00 på Västerträffen. Dagordning och verksamhetsberättelse bifogas kallelsen. Kören bjuder av tradition på semlor. Hälsningar styrelsen/ Siv